חקר
מתודולוגיה
רשימת קישורים- (הכרות, התקבלות, ביצוע אמצעי,ביצוע גמר)
* הכירו את ביתניה בלאיי
* התקבלות לתוכנית (מדקה 03:40)
* "יש בליבי כינור" ביצוע אמצע
* "קילר" ביצוע סופי
יאיר רפאל:
* הכירו את יאיר רפאל
* התקבלות לתוכנית (מדקה 04:05)
* "אולי נדבר" ביצוע אמצע
* "מנגינה" ביצוע סופי
מורי אדרי:
* הכירו את מורי אדרי
* התקבלות לתוכנית (מדקה 05:00)
* "The Lazy Song" (מורי ולירון) ביצוע אמצע
* "Golden Boy" ביצוע סופי
לירון בכור:
* הכירו את לירון בכור
* התקבלות לתוכנית (מדקה 03:50)
* "The Lazy Song" (מורי ולירון) ביצוע אמצע
* "קיץ" ביצוע סופי
זוהר זכרוב:
* הכירו את זוהר זכרוב
* התקבלות לתוכנית (מדקה 03:45)
* "גיבור של אמא" ביצוע אמצע
* "הנני כאן" ביצוע סופי
*הכרזת נצחון (מדקה 02:00)
שדה מחקר-
בחלק זה נבחן קליפים לאורך כל העונה האחרונה של בית הספר למוזיקה. התמקדתי בקליפים של של חמישה ילדים- ביתניה בלאיי, מורי אדרי לירון בכור, יאיר רפאל, וזוהר זכרוב. הפרקים כולם הם חלק מהעונה האחרונה שיצאה השנה. לכל חמשת הילדים בחרתי את אותם קליפים. קליפים של היכרות עם הילדים, הכנות לקראת משימות, ביצוע המשימות, פגישה עם מפורסמים, וביצוע סיום. אני רוצה לחקור את השינוי שחל בילדים בין הרגע שהם התחילו את התוכנית (הרגע הראשון שבו הצופה רואה אותם על המסך) לבין הרגע האחרון של הילדים בתוכנית (הרגע האחרון שרואים את הילדים על המסך)
חקר זה קשור לעבודה שלי מפני שבעזרת חקר זה אצליח לבחון ולראות האם יש שינוי אצל הילדים בין ההתחלה לסוף, אם יש שינוי אז מה הוא, ובעזרת חקירה זו אצליח לראות את זה בצורה הכי מדויקת.
שאלות מסרק-
האופן בו כל ילד מוצג בהתחלה- אנו יודעים שכל ילד הוא שונה ולכן כל ילד מוצג באופן שונה: למשל באופן יותר בוגר/ילדותי. לכן מעניין לבחון את הדומה והשונה באופן בו מוצגים כל אחד מהילדים בתחילה: איך הילד מדבר? מה הוא לובש? מה הוא נדרש להציג ועוד.
איך הילדים לבושים- לכל ילד יש אופי אחר ומכך גם משתמע שכל ילד מתלבש אחרת. לכן יהיה מעניין לבחון איזה בגדים הילדים לובשים לאורך התוכנית והאם הבגדים משתנים בין פרק ההתחלה לפרק הסיום: האם הבגדים הם ילדותיים או בוגרים יותר? האם הבגדים וצורת הלבוש תואמים את האופי ועוד.
התמודדות עם בשורות טובות כמו התקבלות וניצחון- כל ילד מתמודד בצורה שונה עם קבלת בשורות טובות לדוגמא התקבלות לתוכנית וניצחון בשלב מסוים. מעניין לבחון כיצד כל ילד התמודד: איך הוא מקבל את הבשורה? מה המילים הראשונות שלו? מה הבעת הפנים שלו ועוד.
כמה ההורים מופיעים בדברים ושותפים לעומת הילדים- בתוכניות עם ילדים ניתן לראות שלפעמים ההורים הם אלו שדוחפים את הילדים ורושמים אותם לתוכניות אלו ואז יש ניגוד בין האינטרסים של ההורה לבין האינטרסים של הילד. ההורה רוצה את הפרסום, שלא בהכרח מועיל לילד. לכן יהיה מעניין לבחון כמה ההורים מופיעים לעומת הילדים: האם ההורים מדברים? אם ההורים מדברים אז זה תמיכה בילד או דברים נוספים? האם המערכת מוסיפה שיחות עם ההורים ועוד.
איך הילד מופיע בסוף התוכנית- בתחילת העונה אנו רואים כיצד כל ילד מוצג ומה האופי שלו.
ייתכנו שלאורך התוכנית הילד עבר שינויים ולכן גם נראה "ילד שונה" בסוף התוכנית ממה שראינו בהתחלה. לכן יהיה מעניין לבחון האם הלבוש של הילד שונה: האם סגנון הלבוש השתנה? האם הצבעים השתנו ועוד. ביצוע החקר
ביתניה בלאיי-
האופן בו היא מוצגת בתחילה:
קצת ביישנית אבל כן מדברת בעצמה ומשתפת פעולה. חברותית וחייכנית, מביעה עניין להיות במרכז. היא נדרשת להציג את עצמה, את המשפחה ואת הבית שלה. "מכניסה" את הצופים לתוך התרבות בבית שלה ומדגישה שהיא מאוד מחוברת למשפחה שלה. ביישנית וחמודה עם ביטחון אבל לא מופרז. רואים שהיא קצת לחוצה לקראת ביצוע השיר.
איך היא לבושה:
בתחילה: לבושה בקפדנות עם טעם טוב. הבגדים קצת בוגרים לגילה- לא בושה כמו ילדה אלא יותר כמו נערה למרות היותה רק בת 10. הבגדים כן תואמים את אופיה כי הם פשוטים ורגועים, צבעים ניטרליים אך הם כן קצת בוגרים וחשופים, מראה קצת פחות ילדותי.
באמצע: לבושה בשמלה יפה ולבנה. השמלה מראה משהו קצת יותר ילדותי ועם זאת שרוולים פתוחים נופלים על הכתפיים להראות מראה קצת יותר בוגר. השמלה לבנה ונקייה שמראה את הטוהר והבגרות שלה אך גם משהו קצת ילדותי ותמים.
בסוף: בושה כמו פופ סטארית. בגדים בולטים ונועזים. לא ילדותיים בכלל. הסרט שיש לה בשיער מראה על קצת ילדותיות אבל לא ממש בולט. שתי הרקדניות שעומדות לצדדיה לבושות בבגדים נועזים וחשופים שעוד יותר מראים על חוסר ילדותיות אלא עולם המבוגרים.
התמודדות עם התקבלות לתוכנית:
מתרגשת לראות את עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה. כשהוא שואל אותה אם היא הייתה בסדר בימים האחרונים מחייכת בבישנות ואומרת שהייתה בסדר וקצת במתח. כאשר הוא אומר לה שהיא התקבלה לתוכנית היא מתרגשת ממש ומחבקת את ההורים. מתרגשת ומחייכת בחמידות וביישנות כשרואה את הראל סקעת נכנס בדלת בתור "המורה" שלה. חייכנית ביישנית ומסמיקה כששמה את חולצת בית הספר.
כמה המשפחה שותפה ומופיעה לעומתה (לאורך התוכנית בצורה מדגמית):
בהיכרות הראשונית שבה עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית ספר למוסיקה פוגש אותה ואת משפחתה לראשונה, היא מציגה את עצמה ועונה על השאלות שלו. גם באוטו בדרך לאולפן וגם על הבמה עצמה שואלים את המשפחה כמה שאלות והם עונים על המתבקש בלי להרחיב יותר מדי. בכל הביצועים יש כמה שוטים של ההורים מתענגים ומתרגשים. כאשר באים לספר לביתניה שהיא התקבלה המשפחה כולה שמחה ומתרגשת, כשהראל סקעת נכנס בתור המורה של ביתניה האמא מתחילה לבכות מחבקת אותו ומודה לו מאוד.
איך היא מופיעה בסוף התוכנית:
בסוף התוכנית יש שינוי מאוד דרמטי בסגנון השיר. בעקבות השינוי בז'אנר של השיר (הסגנון) יש שינוי בלבוש ובצורת ההתנהגות על הבמה. ביתניה שרה שיר פופ של נועה קירל שהוא לא הסגנון שלה. עד עכשיו היא שרה שירים שקטים ורגועים שהתאימו לאופי שלה שתמים וחמוד. בסוף התוכנית שרה שיר מהיר וקצבי תוך כדי שרקדה ריקוד פופ שמורכב מתנועות בוגרות ולא ילדותיות כלל.
ניתן לראות בהתחלה שביתניה היא יותר ביישנית ומתרגשת, ביטחון עצמי קצת יותר נמוך וילדותי. לאורך התוכנית אפשר להבחין בשינוי שהיא עוברת, נהיית יותר נוכחת על הבמה, יש שינוי בלבוש, בסוג השיר, יותר ביטחון עצמי ונוכחות.
יאיר רפאל-
האופן בו הוא מוצג בתחילה:
ילד קצת ביישן. כאשר הוא מדבר הוא עונה בצורה חדה ועוקצת עם הומור. אנשים שסביבו לפעמים עונים על שאלות בשבילו ובמקומו. רוצה להיות במרכז העניינים ולבטא את עצמו אבל יש משהו חושש וביישני בו שעוצר בעדו. מציג את עצמו ואת תחביביו אבל לא יותר מידי. לא מראה כמעט בטחון רק קצת לפי התשובות שלו אפשר לראות שהבטחון נופל בגלל הביישנות.
איך הוא לבוש:
בתחילה: יש סטייל אבל לא מוגזם. בגדים שכביכול רגילים ושל היום יום. המכנסיים שלו קצרות מאוד ככה שזה מראה על לבוש יותר בוגר מאשר ילדותי. הבגדים כן תואמים את האופי שלו, הוא לובש בגדים כהים שמראים על קצת ביישנות וחוסר ביטחון מצד שני הם קצרים וגזרה קצת בוגרת אז מראה שיש לו סטייל ושאכפת לו מה הוא לובש.
באמצע: בגדים שתואמים לגילו. בגדים רגילים של יום יום עם קצת טוויסט של ווסט בצבע אדום קצת בולט. הבגדים שלו בגזה שונה מהרגיל שמראים שיש לו סטייל ואכפת לו מה הוא לובש. בעיקרון הבגדים כן תואמים לגילו עם קצת סטייל מעבר.
בסוף: לובש בגדים של בוגרים. יש לו שלייקס שמחוברים למכנסיים, חולצה לבנה ויפה, מכנסיים מכובדות. רואים שיש סטייל לפי הגזה של הבגדים ולי זה שבמקום פפיון יש לו בנדנה סביב הצוואר. בגדים פחות ילדותיים ופחות מתאימים לגילו.
התמודדות עם התקבלות לתוכנית:
כשהוא רואה בדלת את עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה הוא קצת בהלם. מנסה להראות רצינות ורואים שיש שם גם קצת ביישנות וסקרנות. רוצה לדעת מה יש לעידו לומר ומי יהיה המורה שלו. יש לי תגובות חדות ו "עוקצות" שמראות על ביישנות חיצונית אבל חריפות פנימית. כשעידו מספר לו שהוא התקבל הוא שואל אם זה אמיתי או סתם בדיחה ומנסה להיות קצת אדיש ולא להראות יותר מידי התרגשות. כשמירי נכנסת רואים התרגשות בעיניים. ניגש אליה בביישנות וקצת ילדותייות לחיבוק.
כמה המשפחה שותפה ומופיעה לעומתו (לאורך התוכנית בצורה מדגמית):
בהיכרות הראשונית שבה עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית ספר למוסיקה פוגש את יאיר ואת משפחתו לראשונה, המשפחה עונה לשאלות ששואל עידו וצריכה לדחוף את יאיר קדימה כי הוא "מסתתר" מאחור. באוטו בדרך לאולפן וגם על הבמה עצמה המשפחה מוסיפה הערות בקשר לשיחה ודברים שיאיר לו הרחיב ואמר כי כנראה התבייש. בכל אחד מהביצועים יש כמה שוטים של ההורים מתענגים ומתרגשים. כשבאים לספר ליאיר שהוא התקבל המשפחה כולה שמחה ומתרגשת.
כשמירי נכנס בתור המורה של יאיר יש התרגשות ודמעות, הסבא מוסיף שהוא מרוגש יותר מיאיר.
איך הוא מופיע בסוף התוכנית:
בסוף התוכנית יש שינוי בסגנון השיר. בעקבות השינוי בז'אנר של השיר מסגנון רועש ובומבסטי לרגוע יותר, יש גם שינוי בלבוש. יאיר שר עכשיו עם הרבה יותר תנועות ידיים וגב זקוף. פחות ביישן. שר עם פה פתוח וראש מורם שמסתכל על השופטים והקהל. השינוי המשמעותי מתחילת התוכנית לסוף התוכנית הוא שיאיר שר בצורה פחות ביישנית, הוא עומד זקוף על הבמה עם ראש מורם ומבט מסתכל ושר עם פה פתוח.
ניתן לראות בהתחלה שיאיר הוא יותר ביישן וחושש, ביטחון עצמי נמוך בפני הקהל. לאורך התוכנית אפשר להבחין בשינוי שהוא עובר, נהיה עם יותר נוכחת על הבמה, יש שינוי בלבוש, בסוג השיר, יותר ביטחון עצמי והסתכלות על הקהל.
מורי אדרי-
האופן בו הוא מוצג בתחילה:
מפגין ביטחון עצמי וכריזמטי מאוד, חיוך קטן ונבוך מלווה אותו ומסגיר קצת ביישנות ותמימות. מספר על כך שהוא שמח וטוב לו במקום שהוא נמצא היום, שלא חסר לו כלום למרות שאין לו קשר לאביו הביולוגי.מודע ליכולות שלו ולכשרונות שלו. כשהוא מדבר על העניין שאין לו קשר עם אביו הביולוגי משהו קצת משתנה בפנים שלו ומוריד לו את הביטחון אבל הוא חוזר מיד לעצמו ומספר על כל הטוב שיש לו ומסביבו.
איך הוא לבוש:
בתחילה:
יש סטייל אבל לא מוגזם. בגדים שכביכול רגילים ושל היום יום. המכנסיים שלו קצרות יחסית ככה שזה מראה על לבוש יותר בוגר מאשר ילדותי. הבגדים תואמים את האופי שלו, צבעים בהירים ורגועים עם צבע מרכזי שבולט. מראה על שמחה ורוגע עם קצת נועזות. לכולם יש בנדנה קשורה, קטע משפחתי.
באמצע: בגדים פחות תואמים לגילו. הוא מבצע דואט של שיר קצבי ומתלבש בהתאם. לובש בגדים של פופסטארים. בגדים שחורים עם ג'קט נוצץ ובנדנה על המצח. בגדים בולטים ונועזים.
בסוף: בגדים פחות תואמים לגילו. חולצה מכופתרת עם צווארון ועניבה. לובש מעל זה שרשרת ברזל וסוודר פתוח ומגולגל על הזרועות. יש לו נעליים נוצצות בצבע זהב שמתקשר לשרשרת והסוודר כדי לתת מראה פופסטארי מעל המראה המבוגר והרשמי.
התמודדות עם התקבלות לתוכנית:
כשהוא רואה בדלת את עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה הוא מיד קולט מה קורה ומתרגש. אפשר לראות שיש קצת ביישנות וסקרנות. כשמספרים לו שהוא התקבל הוא נכנס לקצת הלם ומתרגש ממש שמח ותוך כדי לא ממש מעכל. כשהוא נשאל איך הוא מרגיש הוא אומר שהוא ידע שהוא יתקבל אבל לא רצה לפתוח פה. רוצה מאוד לדעת מי תהיה "המורה" שלו, כשהוא רואה שזאת נועה קירל כמו שהוא רצה הוא רץ לחבק אותה וממש שמח שהוא "בכיתה שלה".
כמה המשפחה שותפה ומופיעה לעומתו (לאורך התוכנית בצורה מדגמית):
בהיכרות הראשונית שבה עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה פוגש אותו ואת משפחתו לראשונה, המשפחה עונה לשאלות הראשונות של עידו של איך הם ומאיפה הם באים וגם את מי הם מלווים. באוטו עידו שואל איך הקשר בין גד דודו של מורי, למורי עצמו כל כך חזק והמשפחה עונה. מורי מסביר גם שאין לו קשר עם אביו. לאורך כל הנסיעה המשפחה מדברת ומפרגנת למורי. בכל הביצועים יש כמה שוטים של ההורים מתענגים ומתרגשים. כשבאים לספר למורי על הקבלה לתוכנית המשפחה שסביבו כולם מתרגשים ומצלמים.
איך הוא מופיע בסוף התוכנית:
לאורך התוכנית (מדגמית שבדקתי) ניתן לראות שמורי נשאר באותו הז'אנר של שירי פופ רועשים ומקפיצים ובכל פעם שר שירים יותר קשים ומשלב את זה עם ריקוד ותנועות על הבמה. בביצוע זה אפשר לראות שמורי עבר תהליך של איך לשיר עם כל הגוף ולרקוד תוך כדי מבלי שהיכולות המוזיקליות שלו יפגעו מהריקוד ולהפך.
ניתן לראות מההתחלה שמורי בעל כריזמה ובטחון עצמי עם קצת ביישנות ותמימות. לאורך התוכנית אפשר להבחין שאין שינוי מבחינת שירים.יש שיפור מבחינת עמידה על הבמה,הגשת השיר והשילוב בין השירה הריקוד והאינטראקציה עם הקהל.
לירון בכור-
האופן בו הוא מוצג בתחילה:
מפגין ביטחון עצמי וכריזמטי מאוד, חיוך קטן ונבוך מלווה אותו ומסגיר קצת ביישנות ותמימות. מספר על תחביבים שלו ושאוהב מאוד נעליים. מציג את המשפחה שלו ושהוא אוהב אותם. מראה גם חוכמה וידע כשהוא מציג פטנט שרוצה להמציא כשיהיה גדול.
איך הוא לבוש:
בתחילה: בגדים קיציים. גופייה עם הדפס פסים ומכנסיים קצת קצרות. לבוש קצת בוגר ופחות מתאים לגילו מפני שהבגדים קצרים. עם זאת הלבוש הוא יום יומי. הבגדים מתאימים לסגנון השירה שלו ולשיר שבחר לשיר באודישן.
באמצע: הוא מבצע דואט של שיר קיצבי ומתלבש בהתאם. לובש בגדים של פופסטארים. ז'אקט שחור ומכנסיים שחורים עם חולצה לבנה ובנדנה אדומה על היד שתואמת לנעליים האדומות. בגדים רגועים עם קצת צבע נוסף. בגדים פחות תואמים לגילו מפני שלא ממש רואים ילדים לבושים בבגדי פופ.
בסוף: בגדים קצת נועזים. זאק'ט שחור שמחובר לחולצה בצבע ירוק-צהוב זוהר. מראה לא מאוד ילדותי שמנסה לשוות בגרות וזמר פופ. בגדים בולטים ונועזים.
התמודדות עם התקבלות לתוכנית:
כשלירון רואה בדלת את עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה הוא לא ממש מבין מה קורה. ברגע שעידו מודיע לו שהוא התקבל לבית הספר למוזיקה לירון מיד יוצא מהשוק ומתרגש ממש. מחבק את המשפחה ומתרגש. כשנוע נכנסת בתור "המורה שלו" הוא מתרגשת ומחייכת בביישנות.
כמה המשפחה שותפה ומופיעה לעומתו (לאורך התוכנית בצורה מדגמית):
בהיכרות הראשונית שבה עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה פוגש אותו ואת משפחתו לראשונה, לירון והמשפחה עונים לשאלות של עידו במקהלה. גם באוטו בדרך לאולפן וגם על הבמה עצמה מדברים בשבחו של לירון ומספרים על כישוריו. בכל הביצועים יש כמה שוטים של ההורים מתענגים ומתרגשים. כשבאים לספר ללירון ולמשפחה שלירון התקבל לתוכנית כל המשפחה ממש מתרגשת מחבקת את לירון והאמא מספרת שחיכתה לזה מאוד. כשנועה קירל נכנסת בתור המורה של לירון כולם שמחים ומתרגשים .
איך הוא מופיע בסוף התוכנית:
לאורך התוכנית (מדגמית שבדקתי) ניתן לראות שלירון נשאר באותו ז'אנר של שירי פופ רועשים ומקפיצים ובכל פעם שר שירים יותר קשים ומשלב את זה עם ריקוד ותנועות על הבמה. בביצוע זה אפשר לראות שלירון עבר תהליך של איך לשיר עם כל הגוף ולרקוד תוך כדי מבלי שהיכולות המוזיקליות שלו יפגעו מהריקוד ולהפך.
ניתן לראות מההתחלה שלירון בעל כריזמה וביטחון עצמי עם קצת ביישנות ותמימות. לאורך התוכנית אפשר להבחין שאין שינוי מבחינת שירים. יש שיפור מבחינת עמידה על הבמה, הגשת השיר והשילוב בין השירה הריקוד והאינטראקציה עם הקהל.
זוהר זכרוב-
האופן בו הוא מוצג בתחילה:
קצת ביישן ונבוך. המשפחה עונה מאיפה הם ושהם מלווים אותו. הוא מסביר שאין לו קשר לאמו הביולוגית. מראה את הפנימייה שבה הוא גדל ולומד ומראה את החדרים שהוא אוהבת ואת האנשים הבולטים שם עבורו. מדגיש שאינו מעוניין לפגוש את אמו הביולוגית ושאוהב את משפחתו הנוכחית ואת האנשים שסביבו בפנימייה.
איך הוא לבוש:
בתחילה:
לובש בגדים מתאימים לגילו. חולצת טישרט ומכנס ג'ינס. בגדים של יום יום שכן מכובדים ונאים.
באמצע: לובש בגדים קצת יותר בוגרים. ז'קט שחור עם חולצה שחורה מתחת ומכנסיים שחורים. נותן מראה יותר כבד ובוגר מאשר כליל וילדותי.
בסוף: בגדים קצת נועזים. פחות ילדותיים ויותר בוגרים. לבוש בז'קט גינס ומתחת חולצה צהובה בוהקת עם מכנס ג'ינס. מראה קצת יום יומי עם טוויסט של צבע נועז ובולט שנותן אמירה.
התמודדות עם התקבלות לתוכנית וניצחון התוכנית:
התקבלות לתוכנית- כשזוהר רואה בדלת את עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה הוא מזהה אותו מיד ומתחיל להתרגש. כשעידו מספר לו שהוא התקבל לבית ספר למוסיקה הוא שמח ונבוך עם התרגשות גולה. ברגע שהראל סקעת נכנס בתור "המורה" זוהר מתרגש ושמח עם קצת ביישנות.
ניצחון בתוכנית- כשזוהר שומע שהוא המנצח הגדול של התוכנית עולה לו חיוך ענק על הפנים של שמחה התרגשות שוק וקצת ביישנות. מחבקת את כולם ומאוד מתרגש.
כמה המשפחה שותפה ומופיעה לעומתו (לאורך התוכנית בצורה מדגמית):
בהיכרות הראשונית שבה עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית ספר למוסיקה פוגש אותו ואת משפחתו לראשונה, המשפחה עונה על שם המשפחה מאיפה הגיעו ומי הם באו ללות.
גם באוטו בדרך לאולפן וגם על הבמה עצמה המשפחה מדברת ומספרת על זוהר ועל החיים שלהם.
בכל הביצועים יש כמה שוטים של ההורים מתענגים ומתרגשים. כשבאים לספר לזוהר ולמשפחה על הקבלה לתוכנית ועל הניצחון כל המשפחה מתרגשת וקצת דומעות. כשהראל סקעת נכנס בתור "המורה" של זוהר המשפחה כולה שמחה וצוהלת .
איך הוא מופיע בסוף התוכנית:
לאורך התוכנית (מדגמית שבדקתי) ניתן לראות שזוהר נשאר באותו הז'אנר של שירים מרגשים וחזקים ובכל פעם שר שיר קצת יותר מאתגר שיותר נוגע ומדויק.
בביצוע זה אפשר לראות שזוהר עבר תהליך של איך לשיר עם כל הגוף ולהביא את עצמו לשירה תוך כדי ריגוש כל השומעים ועמידה זקופה ובטוחה.
ניתן לראות בהתחלה שזוהר הוא יותר ביישן ונבוך, משתף על החיים שלו בפנימייה. לאורך התוכנית אפשר להבחין שאין שינוי מבחינת שירים. יש שיפור מבחינת עמידה על הבמה, שירה עם כל הגוף והכנסת עצמו לתוך השירה תוך כדי ריגוש הקהל .
ממצאי החקר
בעקבות המחקר שערכתי גיליתי שהילדים עברו תהליכים קצת שונים.
ראיתי שביתניה בלאיי ויאיר רפאל הוצגו בצורה ביישנית יותר, קצת ילדותיים ועם ביטחון עצמי יחסית נמוך. לאורך התוכנית הם הפכו להיות בעלי עמדה, שרו שירים קצביים יותר ונוכחותם על הבמה השתפרה בהרבה. לעומת זאת מורי אדרי ולירון בכור הוצגו מההתחלה בעלי עמדה וביטחון עצמי עם כריזמה והופעת במה מוצלחת של שירה וריקוד משולב. לאורך התוכנית ניתן לראות שהם ממשיכים לשיר את אותם שירים קצביים עם ריקודים אך הם עוברים תהליך של השתפרות בביצוע השירים יחד עם ריקוד מבלי לפגוע בשירה ובריקוד. בניגוד לארבעת האחרים זוהר זכרוב לא כל כך עבר תהליך ושינוי. בתחילה הוא מוצג כילד בוגר ומרגש וגם לאורך התוכנית שר שירים מרגשים עם מסר. אין ממש שינוי לטוב ופחות, בהתנהגותו של זוהר.
ניתן לראות שהילדים מתנהגים ועונים בצורה שונה למפגש עם עידו- מנחה התוכנית, "מנהל" בית הספר למוזיקה. השוני תלוי באופי הילד ובצורה שהוא מוצג בתחילה. בנוסף, ניתן לראות שהילדים מגיבים בצורה שונה לבשורה על התקבלות לתוכנית. גם תגובות שונות אלו נובעות מהשינויים באופיים והצגתם של הילדים. לעומת השינויים בהתנהגות ובתגובות של הילדים בעקבות השינויים באופיים והצגתם, ניתן לראות שאצל כל הילדים ההורים והמשפחה שמחים ומתרגשים לשמוע על הקבלה לתוכנית ולאורך הביצועים הם מתרגשים שמחים ומעודדים.
לסיכום, לאחר עריכת מחקר סביב ההשפעות שיש על ילדים המשתתפים בתוכניות ריאליטי בעזרת ילדים שונים בתוכנית בית הספר למוסיקה אני רואה שאין הכרעה ברורה האם תכניות הטלוויזיה משפיעות על הילדים. במחקר שביצעתי היו שתי ילדים שהגיעו ביישנים וילדותיים ולאורך התוכנית נפתחו והתבגרו, שתי ילדים שנשארו באותו הז'אנר המוזיקלי ורק התפתחו מבחינה מקצועית וילד אחד שנשאר באותו האופן לטוב ופחות. השארתי היא שניתן לבדוק האם "מורים" מוסיקליים גורמים להשפעות שונות על ילדים המשתתפים בתוכניות ריאליטי.
תגובות
הוסף רשומת תגובה